Τετάρτη 26 Ιουνίου 2013

Το τραγούδι των γύφτων - Ε. Βιτάλη





Η Ελένη Βιτάλη γεννήθηκε στην Αθήνα τον Σεπτέμβριο του 1954. Θεωρείται από τις σημαντικότερες τραγουδίστριες της τελευταίας 20ετίας. Ο πατέρας της έπαιζε σαντούρι και η μητέρα της ήταν τραγουδίστρια σε πανηγύρια. Έτσι μπαίνει από μικρή και η ίδια στον χώρο των πανηγυριών, παρέα με τους τσιγγάνους μουσικούς και δημοτικούς οργανοπαίκτες.




 Δεν έχω τόπο, δεν έχω ελπίδα,
δε θα με χάσει καμιά πατρίδα
και με τα χέρια μου και την καρδιά μου
φτιάχνω τσαντίρια στα όνειρά μου

Νάις μπαλαμό, νάις μπαλαμό
και το λουμνό τ’ αφεντικό
νάγια δόμλες ατzέι μπαλαμό

Και τα γκανίκια μας όταν χορεύουν,
με χασταρώματα που σε μαγεύουν,
κουνάνε σώματα και τα πιτέ τους,
μέσα σε κλείνουνε στις αγκαλιές τους.

Νάις μπαλαμό, νάις μπαλαμό,
και το λουμνό τ’ αφεντικό
νάγια δόμλες ατzέι μπαλαμό